اعرف ازاي تقاوم ضعف الانتصاب وانخفاض مستوى الخصوبة بعد الخمسين

كتير بيعتقدوا ان المراة هي المسئولة عن الخصوبة وقدرتها علي الانجاب، بس ادلة كتير بتقول ان خصوبة الرجل ليها عامل كبير بردو، لما بيتقدم الرجل في السن بيقل حجم السائل المنوي وتشكيل الحيوانات المنوية، فنلاقي ان اللي بيمارس الرياضة ومحافظ علي جسمه ولياقته، عدد الحيوانات المنوية اللي عنده بيبقي اكبر..

زيادة السن عند الرجال بتعمل علي حدوث تغييرات هرمونية في نسبة هرمون الذكورة اللي هو هرمون التستوستيرون واللي بيصاحبها عدد من الاعراض تختلف في شدتها من رجل لرجل، زي الشعور الدائم من الاحباط، لان وقتها قوتك الجنسية بتقل عن الطبيعي اللي انت متعود عليه، غير طبعا سرعة القذف اللي بتحصل اثناء العلاقة الحميمية اللي ممكن تحصل قبل ما الزوجة تصل للرعشة فبالتالي الاستمتاع عندها بيقل، وانت بتبقي مدرك ده كفاية لانه بيبان في كلامها وتصرفاتها فتبدأ تخجل من نفسك ويصيبك بفقدات الشهوة للعلاقة نتيجة للضعف..

ذكر الدكتور بهجت مطاوع استاذ طب وجراحة الذكورة بمستشفي القصر العيني في القاهرة ان اسباب الضعف الجنسي بتيجي نتيجة لعوامل مرضية زي مرض السكر وامراض القلب والاوعية الدموية وضغط الدم، غير العوامل البيئية المحيطة والضغط العصبي والنفسي والاكتئاب ومشاغل الحياة..

واكدت هدي قطب الاختصاصية في الطب الجنسي والعلاقات الزوجية ان الرجل اللي بيصاب بالضعف بيكون تعيس، وبيمر بمراحل معروفة عند المتخصصين وهي مرحلة الشك بعدها الانكار بعدها الشجاعة بعدها الاعتراف بالمشكلة والسعي لحلها ولكن للاسف كتير بيوصلوا عند مرحلة الانكار ومش بيرضوا يعترفوا ان عندهم مشكلة ولا يتعالجوا، بس اللي بيقع ضحية هي الزوجة لان كل ده بياثر عليها، وعشان احنا في مجتمع شرقي الزوجة بتقع تحت تاثير زوجها من الكتمان وعدم البوح بالمشكلة او بمشاعرها اللي بتحس بيها معاه واللي مخلياها مش مبسوطة ومش مستريحة في العلاقة..

اكد دكتور مطاوع علي الدراسات العلمية اللي اثبتت كفاءة وامان المستخلصات الطبيعية مع مختلف انواع المرضي بحيث تم استخدامها لعلاج اكثر من 35 مليون مريض، يعتبر 53% منهم فوق ال35 سنة، بحيث عملت علي زيادة الخصوبة وقدرتت ظبط الهرمونات اللي نقصت وحسنت من الصحة الجنسية بنسبة تفوق الضعف.. لكن لازم نحط في الاعتبار ان المستخلصات الطبيعية دي صعب الحصول عليها لان معظمها نباتات واعشاب بتنمو في مناخ مختلف عن مصر والدول العربية، فبنضطر ساعتها اننا نستعمل منتجات طبيعية زي منتج بروبوليس اللي بيحتوي علي نباتات زي نبات الجنسنج اللي بينمو في امريكا الشمالية والصين واللي بيعتبر المشروب الاول للطاقة هناك، واللي بيساعد علي تخفيف اثار مرض السكر وبيعالج ضعف الانتصاب ، ونبتة ال Alpinia officinarum اللي بتعتبر من اقوي المنبهات الجنسية واللي بتساعد علي تقوية الشهوة عندك للتخلص من البرود الجنسي ..

بروبوليس بيحتوي علي عناصر طبيعية تانية مهمة زي الزنك اللي بيزيد من القدرة الجنسية، ومركب عضوي اسمه اوكتاكوزانول اللي بيدي قدرة اكبر علي تحمل الجهد ومنه اطالة مدة العلاقة، بالاضافة لنبات البلميط اللي بيعالج الضعف الجنسي وبيمنع تضخم البروستاتا وبيعمل علي تحفيز الهرمونات الجنسية..

ذكرت الدراسة التي أجريت عام 2016 علي بروبوليس أن 95٪ من الرجال ما بين 46 و65 عام، و28٪ من الرجال ما بين 66 و71 عام ، يمارسون الجنس مرة أسبوعياً في الحالة الطبيعية، ولكن مع بروبوليس زادت النسبة للضعف لان مكوناته الطبيعية بتحفز الخصية لزيادة انتاج الحيوانات المنوية وتنشيط حركتها، بالاضافة لمعالجة اضطرابات الهرمونات وعلاج تشوهات الحيوانات المنوية للتمتع بخصوبة عالية والتخلص من سجن الشيخوخة.

بروبوليس حاصل علي تسجيل الصحة ويتم شحن المنتج مجانا حتي باب البيت، يمكن طلبه عن طريق الموقع الرئيسي للشركة لضمان الحصول علي العلبة الاصلية .. موقع الشركة من هنا

اعرف ازاي تقاوم ضعف الانتصاب وانخفاض مستوى الخصوبة بعد الخمسين

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +